گوشی سامسونگ
بررسی گوشی تاشو Samsung Galaxy Z Fold 5

تغییراتی بین گوشی تاشو و گلکسی زد فولد ۴ قبلی وجود دارد و این گوشی به طور جدی با گوگل پیکسل فولد در حال رقابت است. Samsung Z Fold 5 برای دارندگان Z Fold 4 ساخته نشده است. این گوشی بیشتر برای افرادی است که هرگز تا به حال از گوشی تاشو استفاده نکرده‌اند و می‌خواهند یک گوشی شبیه تبلت داشته باشند. لولای Flex جدید باعث می‌شود گوشی کاملاً صاف شود.

 

Z Fold 5  نیز نازک‌تر و سبک‌تر، صفحه نمایش اصلی روشن‌تر و تراشه جدید سریعتر است. گلکسی زد فولد ۵ در جایگاه اول لیست بهترین گوشی‌های تاشو است. اما قیمت بالای ۱۷۹۹ دلاری آن یک مانع بزرگ برای خرید این گوشی است. در ادامه مزایا و معایب این گوشی تاشو را بررسی می‌کنیم.

 

بررسی گوشی تاشو سامسونگ گلکسی زد فولد

 

تاریخ عرضه گوشی تاشو Samsung Galaxy Z Fold 5 ۱۱ آگوست است و پیش‌سفارش آن هم اکنون در دسترس است. قیمت آن از ۱۷۹۹ دلار / ۱۷۴۹ پوند برای ۱۲ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی شروع می‌شود و می‌توانید با قیمت ۱۹۱۹ دلار به ۵۱۲ گیگابایت و با قیمت ۲۱۵۹ دلار به ۱ ترابایت ارتقا دهید.

 

سامسونگ همچنین یک کیف برای حمل S Pen برای Z Fold 5 ارائه داده است که قیمت آن ۹۹ دلار است یا می‌توانید S Pen را به تنهایی با قیمت ۵۴ دلار خریداری کنید. گلکسی زد فولد ۵ قطعاً شیک‌تر از زد فولد ۴ است و این به لطف لولای فلکس جدید است که ساختاری ساده با قطعات متحرک کمتر دارد. نتیجه طرحی است که کاملاً صاف و بدون فاصله است و همین باعث می‌شود کمتر جرم بگیرد.

 

ویژگی‌های گوشی تاشو Z Fold 5

 

قیمت گوشی سامسونگ

 

گوشی تاشو Z Fold 5 باریک‌تر و سبک‌تر از Z Fold 4 است و وزن آن ۸. ۹ اونس. زمانی که Z Fold 5  تا شود، ۰. ۵۳ اینچ ضخامت و ۰. ۲۴ اینچ در حالت باز شدن دارد، اندازه مدل قبلی ۰. ۶۲ و ۰. ۲۵ اینچ بود. در مقایسه Google Pixel Fold حتی نازک‌تر است، اما وزن آن ۱۰ اونس بیشتر است. آیفون ۱۴ پرو مکس ۸. ۴۷ اونس وزن دارد.

 

 Z Fold  دارای IPX۸ و مقاوم در برابر آب است، به این معنی که می‌تواند تا ۳۰ دقیقه در عمق ۱. ۵ متری آب شیرین دوام بیاورد. اما در برابر گرد و غبار مقاوم نیست Z Fold 5 .در سه رنگ عرضه می‌شود که شامل آبی یخی، رنگ مشکی و کرم فانتوم است.۵ Z Fold هنوز جایی برای قرار دادن S Pen ندارد، اما S Pen آن کوچک‌تر و قاب باریک‌تر است.

 

 

دقیقاً مانند Z Fold4 ، Galaxy Z Fold 5 دارای نمایشگر‌هایی با همان اندازه با پنل OLED ۶. ۲ اینچی در جلو و صفحه نمایش ۷. ۶ اینچی در داخل است. اما پنل داخلی دارای روشنایی ۱۷۵۰ نیت است که ۳۰ درصد بیشتر از Z Fold 4 است. صفحه نمایش جلو کاملاً واضح است و از همان نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز مانند صفحه داخلی پشتیبانی می‌کند، اما در مقایسه با صفحه نمایش Pixel Fold نسبتاً باریک است. وقتی هر دو گوشی را در معرض نور مستقیم خورشید قرار می‌دهیم، نمایشگر Z Fold 5 سامسونگ از Pixel Fold برتری دارد.

 

نمایشگر جلوی گوشی Z Fold 5

 

گوشی گلکسی زد فولد ۵

 

صفحه نمایش گوشی تاشو گلکسی زد فولد ۵ در تست روشنایی ما نسبت به Z Fold 4 و Pixel Fold تعداد کمتری داشت و همچنین پنل رنگی کمتری نسبت به مدل قبلی خود داشت. صفحه جلوی پیکسل فولد روشن‌تر و دقیق‌تر از این سه صفحه بود. یکی از دلایل اصلی برای خرید گوشی تاشو گلکسی زد فولد ۵، توانایی آن در اجرای چندین برنامه به طور همزمان است.

 

 شما می‌توانید حداکثر سه برنامه را به طور همزمان روی صفحه‌ی این گوشی تاشو داشته باشید، در حالی که Pixel Fold فقط می‌تواند دو برنامه را اجرا کند. حتی می‌توانید کشیدن و ر‌ها کردن با دو دست را انجام دهید. به عنوان مثال می‌توانید یک شی را در یک عکس انتخاب کنید و با یک دست فشار دهید و نگه دارید، سپس با دست دیگر برنامه پیام‌رسانی را باز کنید و فقط تصویر را پیوست کنید.

 

 

یکی از بهترین ویژگی‌های گوشی تاشو Galaxy Z Fold 5 حالت فلکس است که به شما امکان می‌دهد با استفاده از لولا گوشی را به یک لپ‌تاپ کوچک تبدیل کنید. در این حالت محتوای اصلی در بالا و کنترل‌ها و گزینه‌های منو در پایین ظاهر می‌شوند. اگر می‌خواهید از این گوشی تاشو به عنوان یک رایانه کامل استفاده کنید، می‌توانید Z Fold 5 را به‌مانیتور وصل کنید و حالت DeX را فعال کنید. این به شما امکان می‌دهد برنامه‌ها را در تمام صفحه اجرا کنید.

 

دوربین گوشی Z Fold 5

 

گوشی تاشو Galaxy Z Fold 5 دارای مشخصات دوربین مشابه با Z Fold4  است، اما کیفیت تصویر در برخی موارد بهبود یافته است. دوربین سه‌گانه پشتی شامل یک دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، یک دوربین فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی و یک تله فوتو ۱۰ مگاپیکسلی با زوم اپتیکال ۳ برابر است. همچنین یک دوربین سلفی ۱۰ مگاپیکسلی در جلو و یک دوربین با رزولوشن پایین زیر نمایشگر در صفحه نمایش داخلی وجود دارد.

 

منبع: tomsguide