چگونه تلفن همراه خود را رجیستری کنیم؟

به سامانه همتا مراجعه کنید

قبل از هرچیز نیاز است بدانیم سامانه همتا چیست؟در سال ۸۵ طرحی به نام ثبت تجهیزات دارای سیمکارت در ایران اجرا و در کمتر از یک سال با شکست مواجه شد.به دنبال شکست این طرح ناقص عده ای سودجو با تغییر دادن IMEI گوشی های قاچاق اقدام به فروش آنها میکردند و در نتیجه این اتفاق پیگیری گوشی های مسروقه عملا از بین میرفت.با بالا رفتن جرایمی از این دست طرح شکست خورده بازنگری و اصلاح  شد و به اجرا در آمد.امروزه از اولین اقدامات پس از خرید گوشی همراه رجیستری کردن ان است.پس از خرید کد منحصر به فردی در اختیار شما قرار میگیرد که برای فعال کردن دستگاه خود باید شماره تلفن همراه شماره IMEI و کد فعال سازی را به یکی از روش هایی که در ادامه توضیح خواهیم داد به سامانه همتا ارسال کنید.در صورت تشخیص  تطابق اطلاعات ارسالی توسط سامانه همتا دستگاه شما با موفقیت فعال میشود و قادر خواهید بود از امکاناتی همچون اعلام سرقت و اطلاعات تجهیزات فعال سیمکارت و…. مطلع شویداستفاده کنید.برای اطلاع از چگونگی ارسال اطلاعات به سامانه همتا با تکنوگلد همراه باشید.
آموزش فعالسازی تلفن همراه

۱-USSD

از طریق صفحه کلید گوشی خود کد *۷۷۷۷*۲# را وارد کنید سپس کد ۱۵ رقمی IMEI درج شده روی جعبه گوشی را وارد کنید در مرحله بعد شماره تلفن همراه خود را وارد کنید و در آخرین گام کد فعالسازی ۶ رقمی.درصورت درست طی کردن همه مراحل اکنون باید پیامی مبنی بر موفقیت آمیز بودن رجیستری از سامانه همتا دریافت کنید.

۲-نرم افزار همتا

پس از دانلود و نصب نرم افزار در صفحه اصلی برنامه گزینه فعال سازی را انتخاب کنید.اطلاعات خواسته شده را وارد کنید (کد ۱۵ رقمی IMEI,شماره تلفن همراه,کد فعالسازی) و در آخر با زدن گزینه فعال سازی گوشی خود را در سامانه همتا ثبت کنید.

 

رجیستری گوشی

۳-وب سایت همتا

با رفتن به آدرس Hamta.ntsw.ir وارد سامانه همتا شوید ,گزینه فعالسازی را انتخاب کنید و با وارد کردن اطلاعات خواسته شده گوشی خود را در سامانه ثبت کنید.

bakala-whatsapp-chat-icon
0
شما این محصولات را انتخاب کرده اید  0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.