چت جی بی تی
با ChatGPT چگونه تولید محتوا کنیم؟

یک سال از آمدن ChatGPT می‌گذرد، این هوش مصنوعی که با مدل زبان بزرگ (LLM) توسعه یافته است و اکنون می‌تواند حتی در امتحانات شرکت کند، محتوا تولید کند، در وب جستجو کند، کد بنویسد و خیلی از کار‌های دیگر را انجام دهد. این چت ربات هوش مصنوعی می‌تواند داستان‌های خودش را تولید کند، هرچند کیفیت محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی موضوع دیگری است.

 

اگر تولید‌کننده محتوا یا نویسنده هستید، ابزار‌هایی مانند ChatGPT می‌توانند کار شما را راحت‌تر کند. البته که هنوز این هوش مصنوعی جایگزین روزنامه‌نگاران، نویسندگان و کپی‌نویس‌ها نمی‌شود. چیزی که می‌توانیم با اطمینان بگوییم این است که ChatGPT یک دستیار نوشتاری قابل اعتماد است، به شرطی که از آن درست استفاده کنید. در این مقاله توضیح می‌دهیم که هوش مصنوعی چگونه می‌تواند به شما در نوشتن و تولید محتوا کمک کند.

 

کلمه مناسب را با ربات هوش مصنوعی پیدا کنید

 

نویسندگان معمولاً برای نوشتن از فرهنگ لغت استفاده می‌کنند. شما می‌توانید از ChatGPT برای یافتن کلمه یا عبارت مناسب نیز استفاده کنید. می‌توانید از این ربات هوش مصنوعی برای پیدا کردن معنی کلمات یا هم خانواده کلمه استفاده کنید.

 

اگر به دنبال کلمه‌ای هستید که عبارت دقیق آن به ذهنتان نمی‌رسد مثلاً درباره کلمه‌ای که به معنای حس مالیخولیایی است، می‌توانید از هوش مصنوعی بپرسید و ربات به شما کلمه ennui را پیشنهاد می‌دهد. همچنین می‌توانید گفته‌های اشخاص معروف را با تاریخ و مکان آن‌ها با ربات هوش مصنوعی پیدا کنید.

 

با هوش مصنوعی‌ ایده‌های خلاقانه پیدا کنید

 

سایت ربات هوش مصنوعی

 

اگر قدرت تخیل ندارید یا‌ایده‌های جدید به ذهن شما نمی‌رسد، می‌توانید برای الهام گرفتن به ChatGPT مراجعه کنید. مثلاً شاید شما نیاز به‌ایده‌هایی در مورد اینکه یک رمان یا مقاله داشته باشید. حتی برای نوشتن پایان‌نامه نیز می‌توانید از ربات هوش مصنوعی استفاده کنید. اگر نویسنده داستان‌ها کوتاه نیز هستید به راحتی می‌توانید با هوش مصنوعی موضوعات جذاب برای داستان‌های خود پیدا کنید.

 

در مورد موضوعات مختلف تحقیق کنید

 

نوشتن چیزی فراتر از گذاشتن کلمات در کنار یکدیگر است. برای نوشتن یک مقاله یونیک باید مرتباً حقایق، ارقام، ترند‌ها، تاریخ و موارد دیگر را جستجو کنید تا مطمئن شوید که همه چیز دقیق است (مگر اینکه یک اثر ادبی بعدی یا فانتزی ذهن خودتان باشد).

 

ChatGPT گاهی اوقات می‌تواند برتری بیشتری نسبت به موتور‌های جستجوی معمولی مثل گوگل داشته باشد. مثلاً می‌خواهید جستجو کنید در یک سال خاص در یک نقطه خاص از جهان مردم چه غذایی خورده‌اند ربات هوش مصنوعی دقیق‌تر از موتور جستجو این اطلاعات را پیدا می‌کند گوگل ممکن است اطلاعاتی از سایت‌های اسپم را به شما نشان دهد اما ChatGPT اطلاعات منجسم‌تری را در اختیار شما قرار می‌دهد. البته همیشه باید آنچه را که ChatGPT به شما می‌گوید با یک منبع دوم دوباره بررسی کنید تا مطمئن شوید که اطلاعات کاملاً درست هستند.

 

نام شخصیت‌ها و مکان را انتخاب کنید

 

انتخاب نام‌های داستانی و شخصیت‌ها می‌تواند یک چالش برای هر نویسنده‌ای باشد. یک نام باید حال و هوای داستان مطابقت داشته باشد و اگر نویسنده یک نام اشتباه انتخاب کند ممکن است داستان به خوبی نوشته نشود. ChatGPT می‌تواند تعداد نامحدودی نام برای افراد و مکان‌ها را طبق داستانی که نوشته‌اید به شما پیشنهاد دهد. هرچه جزئیات بیشتری در مورد یک شخص یا مکان ارائه دهید، نتیجه دقیق‌تر خواهد شد.

 

بررسی متن و نوشته‌ها

 

سوال از ربات هوش مصنوعی

 

به راحتی و به سرعت می‌توانید از ChatGPT استفاده کنید تا نوشته‌هایتان را نیز بررسی کند. ربات هوش مصنوعی جملات شما را از نظر املایی و طولانی یا کوتاه بودن مطلب بررسی می‌کند. تشخیص اشتباهات املایی و دستور زبان، تشخیص لحن رسمی و غیر رسمی از جمله قابلیت‌های هوش مصنوعی برای ویرایش متن است. فقط به یاد داشته باشید که بالاخره این ربات هوش مصنوعی یک LLM است و در واقع هیچ چیزی را نمی‌داند. سعی کنید همیشه با عقل و منطق خود از این پیشنهادات استفاده کنید.

 

اگر کار خود را با ChatGPT به اشتراک می‌گذارید، می‌توانید از آن بخواهید راه‌های بهتری برای بیان چیزی یا پیشنهاد‌هایی در مورد نحوه تغییر لحن ارائه دهد – اگرچه این موضوع به این بخش مربوط می‌شود که ربات واقعاً نوشتن شما را برای شما انجام می‌دهد، که همه نویسندگان واقعی می‌خواهند از آن اجتناب کنند.

 

گلدمگ

منبع: wired